De bästa ariklarna för jobbsökare. Få hjälp med hur du skriver ett CV + mer

Treasury Backoffice 💼

Ansök senast 29 Dec
Gå till jobbet
Spara jobbet

Registrera dig för att spara jobbet.

Denna roll är en perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas inom finans och administration. Kunden erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får arbeta med administration av alternativa investeringar och hantering av finansiella transaktioner. Uppdraget sträcker sig över sex månader med möjlighet att antingen anställas av Wrknest eller arbeta som egen konsult.

Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med flera ansvarsområden inom treasury och backoffice. Arbetsuppgifterna omfattar allt från administration av investeringar till att säkerställa korrekta avstämningar och rapportering. Exempel på arbetsuppgifter:

  • Hantera administration av alternativa investeringar som private equity-fonder och fastigheter, inklusive kapitalanrop, utdelningar och skatter.
  • Administrera och avstämma finansiella instrument såsom FX-spots, obligationer, fonder och ränteswappar.
  • Kontrollera priser och beräkna NAV samt hantera köp och försäljning av fondandelar.
  • Ansvara för säkerheter, margin calls och avstämning av kassakonton.
  • Kontrollera korta positioner och säkerställa att de följer gränsvärden.
  • Genomföra rapportering till Finansinspektionen och upprätthålla regelefterlevnad enligt MAR (Market Abuse Regulation).
  • Utföra månatliga avstämningar och stödja rapporteringsprocesser.

Vi söker dig som
För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har erfarenhet av administration inom finans eller treasury. Det är meriterande om du har arbetat med alternativa investeringar och har kunskap inom några av de aktuella finansiella instrumenten.

Som person är du strukturerad och noggrann, med en förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att samarbeta i team. Du har ett analytiskt sinne och en god förståelse för finansiella processer. Har du erfarenhet av system som SimCorp Dimension, Bloomberg eller liknande är det en stor fördel.

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse.
  • Plats: Centrala Stockholm, med möjlighet till viss flexibilitet.
  • Omfattning: Heltid.
  • Anställningsform: Sex månaders uppdrag antingen med anställning hos Wrknest eller arbete som egen konsult. Chans till överrekrytering därefter.

Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Wrknest

Plats

Stockholm

Anställningsform

Heltid

Kategori

Bank, Finans & Försäkring